Badanie satysfakcji klienta – podstawowe informacje

Firmy rozwijają się w biznesie, gdy udaje im się osiągnąć stały wskaźnik zadowolonych klientów. Badanie satysfakcji klienta jest najlepszym narzędziem do Twojej dyspozycji, aby zmierzyć, co im się podoba lub nie podoba i jak oceniają obsługę klienta. Istotne jest także, aby dowiedzieć się, czy istnieje jakiekolwiek niezadowolenie i jakie są jego przyczyny.

Czego dowiadują się ankieterzy?

Nie ulega wątpliwości, że nowoczesne firmy, które zdają sobie sprawę ze znaczenia poznania stopnia zadowolenia swoich klientów, mają większe szanse na utrzymanie biznesu i zwiększenie poziomu lojalności.  Aby być na bieżąco z odczuciami i opiniami klientów, firmy powinny regularnie przeprowadzać badania, których celem jest ocena poziomu satysfakcji klientów. Badania satysfakcji klienta dostarczają właścicielom przedsiębiorstw wiele informacji, które mogą być kluczowe w dalszych etapach rozwoju firmy.

Jak często należy badać klientów?

Za pomocą odpowiednio zaprojektowanego badania satysfakcji klienta, dystrybuowanego w regularnych odstępach czasu, można zebrać informacje na temat opinii klientów. Częstotliwość przeprowadzania badań dotyczących satysfakcji klienta jest bardzo ważna, ponieważ pozwala na bieżąco aktualizować poziom zadowolenia. Celem badania satysfakcji klienta jest poznanie odpowiedzi na ważne pytanie:  Czy respondent jest skłonny ponownie dokonać zakupu w danej firmie? Jednakże, wiele innych informacji powinno być zbieranych w tym samym czasie. Dobrze przeprowadzona ankieta wśród konsumentów z pewnością pozwoli uzyskać przedsiębiorcom wiele informacji, które mogą okazać się kluczowe w przyszłości.

Jak wysłać ankietę do klientów?

Zanim wyślemy ankietę do konsumentów, korzystających z naszych produktów oraz usług warto zapoznać się ze wskazówkami dotyczącymi wysyłania badania satysfakcji klienta:

  • Zaplanuj ankiety w oparciu o częstotliwość interakcji z klientami.
  • Unikaj znużenia ankietami, nie wysyłając ich zbyt często.
  • Zadawaj pytania dotyczące zadowolenia z konkretnych produktów lub usług.
  • Dowiedz się, na ile prawdopodobne jest, że klienci ponownie dokonają zakupu w danej firmie.
  • Czy poleciliby dany produkt lub usługę innym?
  • Czy poleciliby innym ludziom firmę, jako całość?

Jak już wspomniano, badanie satysfakcji klienta powinno również ustalić, czy istnieją powody niezadowolenia i jakie szczegóły wywołały takie niezadowolenie. W badaniu należy zawrzeć pytanie o to, czy klientom coś się nie podoba w danej firmie i poprosić ich o wyjaśnienie, jakie są tego powody.

Korzyści z wykorzystania ankiet online

Badanie satysfakcji klienta to nowoczesne narzędzie biznesowe, które przynosi ogromne korzyści firmom pragnącym podnieść poziom swoich produktów lub usług. Konieczne jest ustalenie wielu ważnych informacji dotyczących zadowolenia klientów z produktów lub usług, a także zachęcenie ich do podzielenia się tym, czy poleciliby dany produkt lub usługę, bądź całą firmę, innym osobom. Celem zadawania pytań o satysfakcję klienta jest uzyskanie odpowiedzi na najważniejsze pytanie, które jest kluczowe dla każdego biznesu. Chodzi o to, aby dowiedzieć się, czy klienci są tak zadowoleni z danego produktu lub usługi, oraz czy zamierzają kupić go ponownie, a tym samym kontynuować swoją lojalność wobec firmy. Badania satysfakcji klienta najłatwiej przeprowadzać za pomocą ankiet online, gdyż konsumenci mogą wypełnić je w dowolnym dla siebie czasie. Co więcej, przedsiębiorcy decydujący się na badania internetowe mogą skorzystać z narzędzi do przeprowadzania ankiet online, jak SurvGo™, co pozwoli zaoszczędzić im sporą ilość czasu.

12 miesięcy gwarancji
pomoc w recenzji
dr Marian Płaszczyca
Telefon (+48) 666069834
Email statystyka@biostat.com.pl